Dag 3, zondag 18 september

19 september 2016 - Santa Maria, California, Verenigde Staten

"Fris en fruitig" stonden we al op tijd op (6.30 uur) om na een stevige lunch bij Burger King om 8.30 uur opgepikt te worden door twee busjes, die ons naar de motoren brachten. Alle motoren stonden netjes klaar op een rijtje, een Honda Shadow 750 voor Bertine en een Yamaha 800 voor Nan. Na uitleg over de motor, zijn we erop gekropen.

20160918_091950

Met 20 medereizigers op 16 motoren rijden we LA uit over eventjes een stukje autoweg. Onmenselijk breed 2x 5 lanes en druk, net als de spits in Nederland. En toch... zoveel gemoedelijker. Geen auto's die zich overal tussen drukken.

We rijden door een bruin, kaal, heuvelachtig landschap met her en der een farm, gammele huisjes met veel grond, een paar oude tractoren. Terwijl het op het op het asfalt van LA aanvoelt als 40 °C, komen we na 60 km rijden buiten de stad. Na tussen 2 heuvelruggen doorgereden te hebben, komen we in een mistig landschap dat meteen verkoeling geeft. De temperatuur voelt meteen aan als 25 °C. Heerlijk...!

20160918_134936

Even een tussenstop gemaakt bij de DeerTaverne waar we ons middageten nuttigden.

Na een rit van 360 km, 209 mile hebben we uiteindelijk onze motors kunnen afsluiten in Santa Maria. Hier hebben we met z'n allen gegeten in te restaurant van 't hotel.

20160918_162532

Tussenstop met echte bikerparking, in de schaduw en mooi verhard net achter Ojai.

1. Mam:
    20 september 2016
    Geniet er van groetjes pap en mam