Dag 13, Palm Springs

28 september 2016 - Palm Springs, California, Verenigde Staten

Vandaag was weer een mooie dag. In het begin eventjes wat regen gehad, maar dat was na een paar mile alweer drooggewaaid. We bezoeken een paar plekjes langs de Route 66 met een historische en gedenkwaardig waarde. Waarna we met een temperatuur 25°C verder de Mojave dessert inrijden.
Geen kale vlakte zoals gewend van woestijn, maar enkel veel zand en puinsteen en rotsen her en der. Op de achtergrond nog enkele bergen met soms een Johsua tree of klein groenig boompje. Door een mooie slingerende weg de berg op, zijn we op gelijke wijze ook weer afgedaald het dal in. Ergens halverwegerijden we een dorpje in dat zo uit een western zou kunnen komen..., gold-miners dorp, ezels op de weg, huizen met een oud nostalgisch front waarbij je elk moment twee cowboys de weg op ziet komen in een shoot-out.

20160928_085520

Daarna stoppen we wij bij nog een paar speciale plekjes:

- weer een souvenierwinkel in Hackberry, maar met dien verstande dat ik een eigen foto kan vastleggen van de 2 tankpompen (zoals ons profiel op deze reislog)

- Oatman, daar waar het "route 66" schild op de weg duidelijk genoeg is om te fotograferen

20160928_115251

- Palm Springs, waar we eindigen in een super lekker en welverdiend zwembad een cocktail erbij..

20160928_172237
20160928_161840

1. De buurtjes:
    29 september 2016
    Hay guys!

So hey, dat ziet er allemaal prachtig uit!!! Wat een belevenis! Geniet nog van de laatste dagen!

Groetjesss Edwin, Mirjam, Ilse & Nils