Dag 10, Flagstaff

25 september 2016 - Flagstaff, Arizona, Verenigde Staten

De dag begint vreselijk... Na een gemakkelijk en snel ontbijt willen we allemaal op onze motors stappen. Die van mij (Bertine) slaat aan, loop even en slaat dan weer uit. Ik krijg hem niet meer aan. Meteen staan er 11 reddende engelen in nood (mannen) rondom de motor en mij om me te voorzien van tips en tricks. Maar niks helpt. Noch ik, noch de 11 wijze mannen krijgen de motor aan de praat. Shit daar gaat onze lange toerdag...

De reservemotor wordt van de aanhanger afgehaald, zodat toch iedereen verder kan, 1,5 uur later.

Uiteindelijk lukt het ons om toch wat tijd in te halen, we rijden namelijk een volgende tijdzone binnen en krijgen we in een keer één uur extra tijd in deze dag.

We rijden door Zion National Park, een prachtig stuk natuurgebied met mooie rode heuvels, dicht op elkaar staande wanden en steile afdalingen. Prachtig om hierin rond te mogen rijden. Daarna rijden we door het landschap rondom de Coloradorivier... Verdord gras, kleine bomen her en der, hier en daar een camper of een kleine vaste caravanplek. Met op elke straathoek (lees: open plek om te kunnen parkeren langs de doorgaande weg) een standje van de 'Navajo-indianen' die er souveniers verkopen.

1. Ron Voets:
    27 september 2016