Dag 11, Grand Canyon - Flagstaff

26 september 2016 - Flagstaff, Arizona, Verenigde Staten

Na een goed ontbijt weer op de motor gestapt voor een ontdekkingstocht van de Grand Canyon. Maar eerst naar een super mooi souvenierswinkeltje, waar ze van alles en nog wat hadden, handgemaakt door 'native Americans'. Een uniek winkeltje met t-shirts, sieraden, huiden en schedels, keramiek, houtsnijwerk en blikken dieren.

Daarna naar de Grand Canyon Airport gereden voor een helicoptervlucht. Hier moesten we erg lang wachten tot wij aan de beurt waren. Natuurlijk was Bertine een beetje bang om weer reisziek te worden, zou niet leuk zijn... Maar dat viel gelukkig mee. Piloot Rick, met 10 jaar ervaring op deze route, vliegt rustig naar de GC. Eerst laag over de bomen, zodat we nog geen zicht hebben op de GC, maar dan stijgt de helicopter de lucht in, steeds hoger en komt de GC in zicht.

Wauw... Monden vallen open, stemmen zwijgen... Zo immens, zo groots, zo kleurrijk... zo mooi...amazingly beautyfull..

Met daarnaast ook nog een dramatische muziek op de koptelefoon, Orinoco flow, Deo Dato. Met elkaar of met de piloot spreken verstoorde de rust, dus deden wij het niet. Gewoon puur genieten van het uitzicht en de muziek...

Na de vlucht - die we met z'n zessen hebben gedaan - zijn we met z'n allen (20 mensen) en hun (15) motoren bovenlangs de rand van de GC langs gereden en een aantal uitzichtspunten bezocht. Ook en super belevening maar dit deed onder aan het gevoel van de helicoptervlucht.

20160926_140826 20160926_144501

Aan het eind van de dag gesplitst gegeten. Onze Himalajaa-restaurant was super lekker en goede verzorgd.