Dag 7, Bishop

22 september 2016 - Bishop, California, Verenigde Staten

Vanmorgen weer op tijd opgestaan, 6.00 uur en om 7.00 uur op de motor gestapt. We waren al gewaarschuwd voor een koude dag en dat werd het ook. Opstappen zonder ontbijt, want dit pakken we onderweg mee in een pitoresk dorpje dat zo uit een filmset nagemaakt zou kunnen zijn: Mariposa. Een echt old fashion wegrestaurant waar veel locals hun ontbijtje nuttigen. Het bedienend personeel schrikt zelfs een beetje van de 20 extra eters. Buitentemperatuur: 6°C. Heb ik het ff koud in een trui en doorwaaijas... Dadelijk toch maar iets meer aantrekken... Ik krijg een complimentje van een wildvreemde dame dat zij "mijn roze helm zo super mieters vindt", "I love it so much".

Als we weer op de motors klimmen gaan we het volgende avontuur tegemoet: Yosemite National Park. Een mooie fraaie route door pure natuur. (Raar dat er wel motorvoertuigen doorheen mogen rijden door dit natuurschoon) maar ook wij doen hier graag aan mee. Halverwege stoppen we voor een fikse wandeling door het bos naar de dichtsbijzijnde sequoiaboom op 1 mile van de doorgaande weg. Inmiddels is de temperatuur verder gedaald naar 4°C, maar tijdens de wandeling is onze lichaamstemperatuur aardig gestegen, zodat we bij terugkomst na 1 uur zelfs in een t-shirt staan uit te hijgen. Als we weer op de motoren stappen, mogen we op eigen tempo naar het einde rijden (58 miles verderop). Het hoogste punt dat we in Yosemite bereiken is 3300 meter met een temperatuur van 2°C, gevoelstemperatuur -10°C. Daarna is het nog enkel bergaf, heerlijk glooiend en slingerend naar beneden zoeven. Na een korte tankstop gaan we verder naar Bishop voor de overnachting. In de laatste 100 km dalen we naar 1260 meter NAP (hoogte Vaalserberg 322 meter NAP)en rijden met 17°C Bishop binnen. Heerlijk wat een warmte, puur genieten.

Foto's zie fotomap...

1. Willia van den Heuvel:
    23 september 2016
    Helaas geen foto's. En Yosemite is zo mooi! Had ze graag willen zien, maar dat zal nog wel komen. geniet ervan!!